2013. június 30., vasárnap

Rubinvörös filmkritika!

A napokban én is átélhettem milyen érzés az, ha egy elolvasott könyv filmváltozatát megnézem. Eddig mindig
csak olvastam a filmkritikákat, és azon csodálkoztam miért sír mindenki azért, mert, hogy a könyv sokkal jobb volt. Na hát már értem... Persze nem igazodhat a film mindenben az olvasott szöveghez. Viszont tudok egy tanácsot adni: ha egy könyvből készül film, akkor vagy az egyiket vagy a másikat olvasd el/nézd meg, de mindkettőt SOHA ne tedd. Ha előbb olvasod a könyvet, teljesen más lesz a film, és csalódni fogsz benne. Ha fordítva, úgy nem tudod kihasználni a könyvek által nyújtott legnagyobb előnyt, a fantáziát, ugyanis mindig a látott szereplő képe lesz előtted.
Na most pedig hadd írjak pár sort magáról a filmről. Figyelem, aki szeretné elolvasni a könyvet, vagy megnézni a filmet, de még nem tette meg, annak SPOILER következik. :)
Először is, ahogy megláttam, hogy végre fent van rendes minőségben, ráadásul magyar felirattal a film, nagyon megörültem. Rögtön elkezdtem nézni. Az eleje eléggé más volt, mint a könyv, de aztán megnyugodtam, mert sok helyen pontosan követte az eseményeket. Viszont! Hiába, hogy német film, és Angliában játszódik, volt egy kis hollywoodi beütése néhol. A színészekkel Leslie-n kívül mindenkivel meg voltam elégedve, sokakkal ellentétben, akik szerint nem volt túl jó a szereplőválogatás sem. Azt nem értem mondjuk, hogy lehet egy könyvben szeplősnek és teljesen másnak leírt lányból a filmben afroamerikainak lenni. Ne értsen félre senki, nem azzal volt a bajom, csak hogy abszolút elütött a könyvbéli leírástól.
A végét egy kicsit csalódásnak éreztem, illetve azt sem értettem, hogy a film mind a három könyvből készült-e vagy csak az elsőből. Voltak olyan jelenetek benne, amik későbbi fejezetekben lettem volna, de megtalálhattuk a filmben, viszont a legnagyobb titok, amire a könyv épült, az nem jelent meg a filmben.
A filmet itt találhatjátok meg: http://www.mozicsillag.com/movie_show.php?id=11085#.UdAkkjsqx7s (én Putlockeren néztem, ott jó volt)
A könyv pedig online is fent van, ha valakinek kedve támadt elolvasni: http://users2.ml.mindenkilapja.hu/users/web-world/uploads/Kerstin_Gier_-_Rubinvoros1.pdf
Szóval ez lenne az én véleményem. Ha valaki szeretné megosztani a sajátját velem, nyugodtan írja meg kommentben. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése